Публикувано в категории : юли 31 2011

Табелата „Аз съм идиот“

Има една история. Всъщност е експеримент, ама тъй като не мога да цитирам нито кой, как и защо го е направил нека кажем, че е история. Цифрите и всичката информация са художествена измислица, но са специално съчинени, за да илюстрират правилно поуката от историята/експеримента. 

Табелата „Аз съм идиот“

Организаторите на експеримента събрали много много хора и им казали, че ще им дадат по 200 лв. ако си сложат за седмица голяма табела с размер 2×2 метра в двора на къщата, на която пише „Аз съм идиот“. Някъде около 90% от хората не се съгласили. След това провели експеримента отново. Взели други хора и им дали малка табела с размер 0.2×0.2 метра на която пише „Аз съм идиот“. Казали им, че ако си я сложат в градината за седмица ще им дадат по 50 лв. Почти всички се съгласили. След като изминала седмицата на същите хора им предложили да си сложат в градината голямата табела с размер 2×2 метра в двора за 150 лв. Хората видели, че няма нищо страшно. Сблъскали се, приели са мисълта и са видяли последствията. Почти всички се съгласили. Реално организаторите успели по този начин да убедят 80% от целия брой хора да си сложат голямата табела в двора.

Виждали ли сте това да се прилага като практика в бизнеса? А виждали ли сте го като потребители?

Приложимо в продажбите

В нова сфера, където потребителите не са запознати с нещо се прилага доста често. В Комфо продаваме приложения за Фейсбук. Това е много непознато за масовия рекламодател. Ръководителите в компаниите никога не са използвали Фейсбук за рекламни цели или поне не са използвали възможностите за надграждане на Фейсбук, за да рекламират. Естествено в тях има много неизвестни. Когато първоначалното им любопитство ги доведе при нас, ние никога не се впускаме да им продаваме нещо огромно. Даже и клиентите да са големи корпорации. Правим нещо съвсем малко, но работещо.  След успешния край предлагаме големия проект.

Приложимо при потребителите

Виждали ли сте много сайтове, където за да се регистрираш искат само потребителско име и парола. Реално на сайтовете им е нужно много повече информация за да ви предоставят нужната услуга, но реално ви дават да погледнете преди да ви поискат останалите данни.

Същото го прилагаме и за много Фейсбук приложения. Нали знаете как повечето Фейсбук приложения ви заливат с изисквания за много разрешения за данните ви, за да ви изпращат електронни писма и тн. Много често, когато правим приложения, дори и да се нуждаят от всички тези разрешения, ние не ги изискваме в самото начало. Позволяваме на потребителите да поработят малко с приложението, но с ограничена функционалност и чак след това им изискваме пълните разрешения. Така потребителите са видяли приложението, придобили са виждане за какво ще се използват техните данни и са натрупали доверие в приложението.  Така те са много по – склонни да доверят данните си.

Къде другаде сте виждали илюстрации на разказаната история?


2 коментара “Табелата „Аз съм идиот“”

  1. В Испания и Холандия се продават жилища по подобен начин. Първо наемаш и след време, ако и когато пожелаеш, може да закупиш … когато осъзнаеш, че вноската по ипотеката е по – ниска от наема.

  2. Много ясно, че така ще се продава повече.. супер е логично, аз ще съм по склонен да дам пари за нещо ако първо видя поне част от него.. няма никаква измама и илюзия в това.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

За мен

Ивайло Христов е предприемач, лектор, вдъхновител и страстен почитател на българската природа.
Повече тук

Разгледайте новата платформа за ИТ въпроси и отговори :
forum.dev.bg

Виж още

Абонирай се

* задължително поле